Pod koniec ubiegłego roku serwis „W Polityce” opublikował tekst o nieco dziwnym tytule „Kolejne badania naukowe nie potwierdzają antropicznej teorii globalnego ocieplenia”. Odpowiedzieć na niego postanowił sam autor opisywanej w artykule pracy.